To nye ansigter er blevet ansat i Alm. Brand i Vestergade 49 i Odense. Filialdirektør Jens Madsen glæder sig over, at han nu har flere dygtige rådgivere på sit team. For der er travlt i den finansielle koncern for tiden.

Foto: Alm. Brand

Den finansielle branche bliver i stadig højere grad digitaliseret. For eksempel er det i dag langt de fleste, der ordner banksager på nettet eller via apps på mobilen.

I en undersøgelse, som YouGov har gennemført for Alm. Brand, fremgår det, at 71 procent af syddanskerne tjekker sin netbank mindst en gang om ugen.

Men ikke desto mindre, har Jens Madsen, filialdirektør i Alm. Brand i Odense, set det nødvendigt at hente nye kræfter til filialen. ”Der er meget, man kan ordne på nettet,” siger han, ”men hvis man for eksempel står over for at skulle købe ny bolig, bil eller har fået nyt job og gerne vil have et forkromet overblik over sin privatøkonomi, så er den foretrukne løsning fortsat, at man booker et møde med en rådgiver,” fortæller Jens Madsen og påpeger, at mødet ikke behøver at finde sted i filialen i Odense, da rådgiverne kører rundt til kunder på hele Fyn.

Om de nye rådgivere i Odense
De to nye rådgivere skal begge beskæftige sig med rådgivning af nye kunder i Alm. Brand, hvor de skal være med til at sikre, at nye bankkunder kommer godt fra start. De holder ikke kun til i Odense; de kører også rundt for at rådgive om privatøkonomi på hele Fyn.

Peter Hassø Andersen
Peter er 34 år og bor i Odense med sin kæreste og deres søn.
Han har ti års bankerfaring, senest fra Sydbank.
”Jeg er stor tilhænger af princippet om, at vi møder kunderne der, hvor de er, hvad enten det er i filialen, på deres arbejdsplads eller hjemme hos dem. I mit nye job tilbyder jeg helhedsrådgivning om privatøkonomi, og det handler blandt andet om investering og pension. Det synes jeg er meget spændende, så jeg er glad for at være startet i en koncern, der kommer hele vejen rundt om bank, forsikring og pension,” siger Peter Hassø Andersen.

Jakob Thomsen
Jakob på 46 bor i Odense sammen med sin kone og to teenage-døtre.
Han blev introduceret til branchen tilbage i 1994, hvor han arbejdede i Sparekassen Faaborg. Efter et smut forbi IT-branchen, rejste han til Grønland, hvor han arbejdede som rådgiver i Banknordiks filial i Nuuk. De seneste seks år har han slået sine folder i Flemløse Sparekasse.
”Jeg glæder mig til at arbejde i og udbrede kendskabet til en virksomhed, som prioriterer kundetilfredshed særdeles højt og tager udgangspunkt i kundens situation. Helt fra de er unge og skal flytte hjemmefra, til de er ældre og skal på pension – og alt det, der sker i mellemtiden,” siger Jakob Thomsen.