Byportalerne.dk ApS startede ved årsskiftet samarbejde med KultuNaut, så Dit Odense har nu sin egen tilpassede version af en KultuNaut-kalender integreret på forsiden og under Det sker.
Bedre anvendelse af ressourcer
”Vi er meget glade for samarbejdet med KultuNaut. I en by som Sorø har vi, siden Dit Sorø blev søsat i 2010, haft byens bedste online aktivitetskalender, når vi selv skal sige det. Men nu har vi endnu flere kalenderopslag. Med KultuNauts hjælp til Det sker kan vi bruge vores ressourcer på at udvikle andre stofområder, eksempelvis vores fotoreportager og debatsektionen,” siger Signe Dahl Lumholt, direktør for Byportalerne.dk ApS.
Byportalerne.dk ApS blev stiftet i 2014, da Dit Ringsted, Dit Næstved og Dit Slagelse blev sat i søen inspireret af succesen i Sorø. Ikke længe efter startede Dit Odense, og i dag driver selskabet byportalerne i 20 mellemstore danske byer og bydele.
Over 80.000 arrangementer
”Kultunaut.dk har i dag over 80.000 aktuelle arrangementer, og oplysningerne vises på www.kultunaut.dk samt flere hundrede andre websites, nu også alle byportalerne. Vores virksomheder har meget til fælles, ikke mindst energiniveauet og iværksætterånden. Byportalernes ønske om at levere gratis og politisk uafhængig nyhedsformidling for borgerne i hele Danmark, inklusiv vandkantsdanmark, harmonerer også godt med vores udgangspunkt,” siger Mads Gudmand-Høyer, direktør for MGH-KultuNaut ApS.
KultuNaut blev stiftet i 1996 og hjælper kommuner, foreninger, medier og turistbureauer med at integrere relevante oplysninger om kulturlivet på deres hjemmesider.
Farvel og tak til Sjællandske Medier
Indgangen til 2020 bragte flere forandringer for Byportalerne.dk, idet ejeren Dahl-Madsen ApS returkøbte anparterne fra Sjællandske Medier, som således nåede at være medejer i lidt over et år. I 2018 købte Sjællandske Medier halvdelen af Byportalerne.dk, der driver mange af byportalerne i Sjællandske Mediers udgivelsesområde.
“Men vi er nået til den konklusion, at Byportalerne.dk ligger for langt uden for Sjællandske Mediers strategiske hovedfokus,” sagde Jens Nicolaisen, adm. direktør i Sjællandske Medier, der i 2019 opkøbte yderligere 13 nordsjællandske ugeaviser, som fra 1. januar 2020 supplerer de 36 ugeaviser på det øvrige Sjælland.