Mens de fysiske døre var lukkede under corona, oplevede Magasin en rekordstor stigning i onlinesalget. I Magasin i Odense lød stigningen på 155 procent sammenlignet med samme tidspunkt sidste år. Nu præsenterer stormagasinet et nyt onlineunivers, som skal forbedre kundeoplevelsen digitalt.

Magasin Odense

I foråret lukkede alle landets butikker og stormagasiner ned, og det var således i en periode ikke muligt at handle i fysiske forretninger. Det kom til gengæld mange online-butikker til gode, som danskerne i stedet måtte ty til. Det mærkede man blandt andet hos Magasin i Odense, som i perioden marts-maj 2020 oplevede en mærkbar stigning i salget på magasin.dk.

Faktisk handlede 155 procent flere odenseanere på magasin.dk i perioden sammenlignet med samme tidspunkt sidste år, mens antallet af besøgende på siden steg med 84 procent.

 Magasin investerer digitalt

I det hele taget har Magasin over de seneste tre år oplevet en markant vækst online, hvor salget er vokset med mellem 35 og 50 procent. Efter en årrække med trecifrede millioninvesteringer i Magasins fysiske butikker rundt om i landet er der nu i stigende grad også fokus på online.

Derfor har Magasin investeret et tocifret millionbeløb i et helt nyt onlineunivers, som skal give de mange onlinebesøgende en god kundeoplevelse gennem bedre og langt mere skræddersyet indhold.

 – Uanset om man som forbruger handler online eller i en fysisk forretning, så viser al erfaring, at jo mere personlig en oplevelse man får, jo mere tilfreds og loyal bliver man. Gennem vores 150 års akkumulerede erfaring med at drive og udvikle Magasin synes vi selv, at vi har en unik viden og en indsigt, som ikke kan findes i et opslagsværk. Kunsten er så på tværs af fysiske og digitale salgskanaler at forene den erfaring med onlineuniversets mange muligheder. Med vores nye onlinebutik har vi taget et stor skridt i den retning, siger Lise B. Thomsen, der er kommerciel direktør hos Magasin.

Det nye onlineunivers er netop gået i luften, og der har blandt andet siden projektets start tilbage i november sidste år været ansat digitale kompetencer fra hele verden til at løfte og realisere projektet.

I løbet af de næste måneder vil der blive lagt en lang række ekstra lag på den nye onlinebutik. Et af de kommende tiltag er at tilbyde Magasins populære personlige shoppere til onlinekunderne, ligesom den personlige betjening fra de fysiske butikker også vil finde vej til de digitale salgskanaler gennem chat- og messenger-funktioner.

Om Magasin du Nord:

Magasin du Nord er Danmarks førende kæde af stormagasiner og grundlagt i 1868 i Aarhus. I 1894 åbnede den ikoniske forretning i Hotel du Nord i København, og i dag har Magasin du Nord yderligere tre forretninger i København samt i Aarhus, i Aalborg og Odense såvel som en onlineshop, magasin.dk.