Den 27. juli foretager Grøn Koncert sit sjette stop på sin turné, hvor der bydes på musikalske oplevelser, læskende kølende drikke og socialt samvær under den bagende sol i Odense. Mere end omtrent 150.000 gæster deltager i de i alt otte koncerter, hvor størstedelen sandsynligvis foreviger minderne gennem billeder og videoer på de sociale medier. Telenor rykker derfor ind på alle otte stop, som Grøn Koncert kommer forbi på sin vej, for at opruste mobilnettet til de tusindvis af gæster.
Grøn Koncert har eksisteret siden 1983, hvorfor dette års version kan kategoriseres som den 36. gang, hvor der ikke blot dannes grundlag for koncerter, men også med formålet om at gøre opmærksom på mennesker med muskelsvind. Således skaber Grøn Koncert plads til forskellighed, både blandt artister, publikum og de mange frivillige. I årenes løb er der ikke blot sket en forøgelse af gæster, men hertil er der sket en forøgelse af medbragte mobiler, der anvendes til sms’er, opkald og uploads til de sociale medier.
“Vi er meget glade for, at Telenor opgraderer mobilnetværket på vores koncertpladser i hele Danmark. Vi lever af at have glade gæster og af at give dem en god dag. Og en naturlig del af den oplevelse vi gerne tilbyder dem er, at de skal kunne komme i kontakt med hinanden. Samtidig er det blevet en stadig vigtigere del af hele mekanismen omkring koncertafvikling generelt, at gæsterne bruger de sociale medier til at dele deres oplevelser. Med Telenors opgradering ser vi frem til, at det bliver endnu nemmere – og at vores gæster får en endnu bedre oplevelse,” fortæller Jacob Bartholin, som er partnerskabschef for Grøn Koncert.
Den gode oplevelse understøttes af en solid mobildækning
Til de otte koncertdage optræder i alt 9 artister, hvis navne blandt andet udgør Lukas Graham, Cisilia & Joey Moe samt D-A-D. Lige såvel som mikrofonen er en uundværlig følgesvend for artisterne, er mobilen sammenlignet uundværlig for gæsterne.
“Vi ved, at vores kunders vellykkede oplevelse af Grøn Koncert ikke alene afhænger af eventet, men ligeledes af den solide mobildækning. Vi kan se, at uploads på vores eventmaster fylder langt mere, sammenlignet med vores almindelige master, hvilket hænger sammen med, at vores kunder opdaterer deres sociale medier undervejs med billeder og videoer,” fortæller netværk- og udviklingsdirektør i Telenor, Peter Ditlev Nødbak.