KMD har netop underskrevet en 8-årig kontrakt med Odense kommune på beskæftigelsesområdet. Det betyder, at den danske it-koncern fra 2024-2031 skal levere it-løsningen KMD Momentum til Odense kommune.

“Vi har valgt KMD, fordi de forstår, hvad vi vil med vores it-understøttelse. Det skal ikke bare hjælpe os med at overholde proceskrav, men også hjælpe os med at levere en bedre beskæftigelsesindsats. De driftsmedarbejdere, der har deltaget i processen forud for og under udbudsprocessen, har forholdt sig til de krav, vi sammen har stillet til et nyt fagsystem, og har givet udtryk for, hvad der virker og ikke virker. Medarbejderne har været positive over for KMD Momentum, og både medarbejdere og ledere er enige om, at vi samlet set får en bedre løsning med KMD Momentum,” siger Gorm Hjelm Andersen, Koncernchef i Odense kommune.

“Både medarbejdere og ledere er enige om, at vi samlet set får en bedre løsning med KMD Momentum,” siger Gorm Hjelm Andersen, Koncernchef i Odense kommune.

I KMD ser man også meget frem til samarbejdet, som allerede er påbegyndt:

“Det glæder mig, at Odense kommune har valgt vores løsning som det bedste produkt på markedet. Vi har gennem processen haft en utrolig positiv dialog med Odense kommune, og jeg ser frem til det kommende langvarige samarbejde med dem. Det betyder meget for os, når landets 4. største kommune vælger vores løsning og understreger samtidig, hvor meget KMD Momentum som løsning kan tilbyde,” udtaler Niels Brasch Bækholm, der er salgsansvarlig for beskæftigelsesområdet i KMD.

Med det nye udbud kommer KMD til at levere en beskæftigelsesplatform til hele beskæftigelses-området i Odense kommune, som tæller ca. 1000 nye brugere. Ca. 40.000 borgere er igennem systemet årligt, hvoraf 20.000-25.000 er aktive borgere i systemet på et hvert givent tidspunkt.

Udvikling af produktet er på tegnebrættet i aftalen

I forbindelse med den nye aftale, har KMD i samarbejde med Odense kommune forberedt en større udviklingsplan, som også kommer til at forbedre KMD Momentum som løsning:

“Vi har i tæt dialog med Odense kommune indgået en aftale, hvor vi kommer til at udføre en række væsentlige forbedringer i vores nuværende produkt, bl.a. et optimeret borgeroverblik samt forbedringer til virksomheds- og tilbudsuniverset. Disse er alle forbedringer, som også kommer vores nuværende kunder til gode,” fortæller Camilla Skov, Forretningsudvikler på beskæftigelsesområdet i KMD.

Store muligheder i beskæftigelsesområdet

KMD er den eneste it-leverandør i Danmark, der med én platform samler a-kassernes arbejde, kommunernes sociale indsats og beskæftigelsesindsats. Med løsningen KMD Momentum har KMD stor erfaring på beskæftigelsesområdet og med at lave løsninger, der passer til de enkelte kunder:

“Vi er i det her marked for at blive og for at gøre en forskel. Vi ser store muligheder i beskæftigelsesområdet både på kort sigt, men endnu mere på den lange bane, hvor vi kan se, hvordan synergierne mellem a-kasserne, jobcentrene og kommunernes sociale indsats kan give den danske beskæftigelsesindsats et stort løft,” fortæller Niels Brasch Bækholm.

Fra venstre: Niels Brasch Bækholm, der er salgsansvarlig for beskæftigelsesområdet i KMD, bekræfter aftalen sammen med Gorm Hjelm Andersen, Koncernchef i Odense kommune. Pressefoto